Jaarverslag 2019: communicatie
Studio Globo heeft een uitgebreid aanbod. Maar vinden leerkrachten ook de weg ernaartoe? Welke kanalen gebruiken we om onze doelgroep te informeren?
Website
De website bereikt gemiddeld 128 mensen per dag, 899 per week en 3.596 per maand. Goed voor een jaartotaal van 43.157 unieke bezoekers. Dat is een stijging van 12% tegenover 2018. Als we de terugkerende bezoekers erbij tellen, ontving de website in 2019 bijna 70.000 bezoeken.
In de loop van 2019 werkten we achter de schermen aan een nog betere, duidelijkere website. Het resultaat staat sinds begin 2020 online (en ben je momenteel aan het bekijken).
(nieuws)Brieven
In 2019 communiceerden we met 7.304 Vlaamse scholen, via de post of via onze digitale nieuwsbrief. Die digitale nieuwsbrief (e-Globo) werd in 2019 acht keer uitgestuurd: bijna-maandelijks dus, omdat we in de zomermaanden geen nieuwsbrieven maakten. Je kan het archief van onze nieuwsbrieven hier bekijken.
Sociale media
Facebook is voor Studio Globo een belangrijk kanaal. Tegenover 2018 steeg het aantal mensen die onze pagina volgt met 14%. Opvallend: onze volgers zijn grotendeels vrouwelijk (80%) en zitten bijna allemaal in de leeftijdscategorie 25 tot 45 jaar. Een afspiegeling van het leerkrachtenbestand, dus?
Wist-je-datje: Studio Globo heeft ook een Pinterestpagina en een Twitteraccount.