Jaarverslag 2020: communicatie

Studio Globo heeft een uitgebreid aanbod. Maar vinden leerkrachten ook de weg ernaartoe? Welke kanalen gebruiken we om onze doelgroep te informeren?

Website

De website bereikt gemiddeld 97 mensen per dag, 675 per week en 2.703 per maand. Goed voor een jaartotaal van 32.439 unieke bezoekers. Als we de terugkerende bezoekers erbij tellen, ontving de website in 2019 bijna 45.460 bezoeken. De nieuwe website doorliep in 2020 haar eerste jaar. We merkten een stijging in het mobiel gebruik – een belangrijke aanpassing sinds de oude website.

Nieuwsbrieven

In 2020 communiceerden we met 6.353 leerkrachten en sympathisanten via onze digitale nieuwsbrief e-Globo. Die werd in 2020 zeven keer uitgestuurd: bijna-maandelijks dus, omdat we in de zomermaanden geen nieuwsbrieven maakten. Je kan het archief van onze nieuwsbrieven hier bekijken.

Sociale media

Facebook is voor Studio Globo een belangrijk kanaal. Tegenover 2018 steeg het aantal mensen die onze pagina volgt met 6%. Opvallend: onze volgers zijn grotendeels vrouwelijk (80%) en zitten bijna allemaal in de leeftijdscategorie 25 tot 45 jaar. Een afspiegeling van het leerkrachtenbestand, dus?

De populairste facebookpost in 2020: Saved by the Bell op 5 oktober. Maar liefst 10.466 mensen hebben die post gezien. De post lokte 217 reacties, opmerkingen en deelacties uit.

Wist-je-datje: Studio Globo heeft ook een Pinterestpagina en een Twitteraccount.

jaarverslag 2020 communicatie