Jaarverslag 2020: Digitale leermiddelen

Lesmateriaal dat we digitaal aanbieden kende een stijging in 2020:

Digitale leermiddelen

bereik in 2019

bereik in 2020

www.ikdeel.be

572 keer pagina ‘lesmateriaal’ bezocht

1.424 keer pagina ‘lesmateriaal’ bezocht

Sporen van Kolonisatie

1.302 unieke bezoekers

3.365 unieke bezoekers

Schoolweg - spelbord over kansarmoede

270 downloads

326 downloads

Een mogelijke verklaring van deze stijging:

• Door corona zochten leerkrachten meer online naar materialen om het thuis/afstandsonderwijs te vergemakkelijken. Daarbij kwamen ze vaker bij onze digitale materialen uit.
  • De campagne van Broederlijk Delen verwees duidelijk naar ’ik deel’. Een aantal van de extra bezoekers vond dus wellicht via de campagne de weg naar de tips & tricks van 'ik deel'.
  • De lesmap sporenvankolonisatie.studioglobo.be wordt digitaal aangeboden zonder dat er een financiële bijdrage wordt gevraagd. Dit lesmateriaal kreeg in juni nogal wat media-aandacht n.a.v. het dekolonisatiedebat. Dalilla Hermans deelde de link naar ons materiaal op haar sociale media. Dat zorgde zeker voor extra bezoekers.
  • Het bordspel Schoolweg werd in 2018 ontwikkeld n.a.v. dag van verzet tegen armoede en is nu permanent opgenomen in het downloadbare aanbod van Studio Globo. Dit spelbord behoorde tot de derde best bezochte pagina op onze website met 965 bezoeken, waarbij het spelbord 326 keer gedownload werd.

jaarverslag 2020 stijging digitale middelen