Jaarverslag 2023: medewerkers en vrijwilligers

Op datum van 31-12-2023 werkten er 48 personen voor Studio Globo, 37 vrouwen en 11 mannen, (uit grafiek personeelsinzet) samen voor in totaal 34,03 VTE. Gemiddeld werkten er 33,8 VTE voor Studio Globo, in 2022 was dit 35,70.

Verdeeld over de aard van de activiteiten gaat 70% van onze personele middelen naar educatieve uitwerking en uitvoering. Daarbij zijn de educatief medewerkers voor het basis- en het secundair onderwijs inbegrepen, net als de stafmedewerkers op de centrale diensten die werken rond leermiddelenontwikkeling of educatief beleid.

Vrijwilligers

De mensen in de Raad van Bestuur zijn (los van de directeur) allemaal vrijwilligers die onbezoldigd hun mandaat uitoefenen.

Op de meeste locaties van Studio Globo werken ook vrijwilligers. Hun waardevolle inzet is meestal van praktische aard, of ze zorgen voor inhoudelijke input. Sommige vrijwilligers dragen Studio Globo al lang een warm hart toe en zien we ook regelmatig terug.

Illustratie van het extern jaarverslag 2023 van Studio Globo